Maun en rondvlucht boven Moremi en Chobe - Reisverslag uit Maun, Botswana van Ed en Rinske Molenaar - WaarBenJij.nu Maun en rondvlucht boven Moremi en Chobe - Reisverslag uit Maun, Botswana van Ed en Rinske Molenaar - WaarBenJij.nu

Maun en rondvlucht boven Moremi en Chobe

Door: Ed & Rinske

Blijf op de hoogte en volg Ed en Rinske

17 November 2013 | Botswana, Maun

Zojuist (1-11-2013 10:45) geland op Schiphol. Eerdere poingen in Botswana en Zd Afrika om dit bericht te plaatsen zijn bij gebrek aan internet op niets uitgelopen. Vandaar even vanaf Schiphol alsnog. Hierna volgt ook nog een afsluitend stukje vanuit huis (home sweet home).

Maun en rondvlucht boven Moremi en Chobe
De twee dagen in Maun verblijven in een huisje van de Discovery B&B. Eigenaren zijn René en Marije, zo’n 6 jaar geleden uit Nederland op deze stek neergestreken.
We hebben jullie wat foto’s beloofd en daar leggen we nu dan ook de nadruk op.
Tijdens ons verblijf in Namibië op de campsite van Ngepi hebben wij kennis gemaakt met Marijke en Atte. Een stel Nederlanders dat met hun eigen speciale campertruck een wereldreis maakt. Met Atte is er ook een familie connectie aan Ed zijn kant. Daar zullen we jullie niet verder mee vermoeien. Zij zijn via een andere route, nl. onderlangs, naar Moremi en Chobe gereden. Wie schetste onze verbazing toen we die afgelopen week midden in de bush op een smal zand track tegen kwamen? Een moment om even bij te praten in de snik hete zon. Hun website: www.amworldtour.nl
De olifanten en ander wild dat regelmatig over de campsite loopt zorgt regelmatig voor enige verbazing en opschudding. Zie de foto’s. Het slopen van de bomen zorgt voor ‘verkeershinder’. Bij een brede zandweg is dit geen punt dn kun je laveren tussen de bomen. Bij een smal spoor, tja dan moet je tussen de bomen door en zo ontstaat er dan weer een nieuwe bocht in de weg.
Op de campsite Lyanthi troffen wij een medewerker van de organisatie: Tumo. Deze vroeg waar we de volgende dag heen zouden gaan: Savuti! ‘Daar werkt mijn tweelingbroer, willen jullie hem de groeten doen?’ ‘Hij is mijn eeneiige broer en heeft ook dezelfde naam: Tumo’. Wij na aankomst in Savuti naar Tumo zijn broer gevraagd. ‘Die komt morgen’ was de reactie. ’s Middags loopt er een man in uniform over onze site en verd….., ja hoor Tumo op zijn naamplaatje…. Na wat heen en weer gepraat gaf Tumo het toe: ik ben het zelf! Toen jullie mij vertelde waar je heen ging dacht ik die ga ik beet nemen! Dat is zo goed gelukt dat Rinske en Mieke het de volgende dag nog geloofden…
Vanmorgen, de 12e hebben we met zijn vieren een rondvlucht boven Moremi en Chobe NP gemaakt. In een Chesna 206. Het was schitterend, alhoewel er ook een paar zakjes aan te pas zijn gekomen….
Schitterend om van boven het gebied te zien waar we een week in rondgereden hebben. Dat geldt ook voor het vanuit de lucht zien van de wilde dieren etc. Vandaag ook, eindelijk, onze lekke band gehad!
Op de foto’s zien jullie ook hoe we eergisteren gestrand zijn bij 3e Bridge. Er stond al ruim 60 cm water voor de, wat minder stevig uitziende, brug. We hadden 4e Bridge al gehad en zonder problemen. Hoe zou het bij 2e en 1e Bridge zijn. Als we dan nog terug moeten wordt het spannend. Dus zijn we maar niet deze badkuip ingedoken. Morgen gaan we verder zuidwaards. Richting de Zuid Afrikaanse grens.
Bedankt voor jullie reacties en tot waarschijnlijk ons volgende bericht vanuit Zuid Afrika!

Hartelijke groeten, Rinske & Ed / Mieke & Maria

NB: Jos en Riet, het bosbad (?) is ons niet opgevallen.... Wel natuurlijk de lange zandweg met het altijd dunne zand. De campsite staat er goed bij en de keuken is ook nog steeds prima en eh.. ze kennen jullie er ook nog steeds !! Veel plezier en een goede reis.

• 17 November 2013 - 13:28

Ans:

Hoi Ed en Rinske,
    Als het goed is zijn jullie inmiddels gearriveerd op Schiphol.
    Dat lijkt me geweldig zo'n rondvlucht. Prachtige foto's.
    Jullie hebben heerlijk genoten.
    We spreken jullie snel,
    groetjes,
    ans

• 17 November 2013 - 14:30

Ko En Ineke:

Hallo Ed en Rinske, goed om jullie verslag weer te lezen!
    Groeten van Ko en Ineke

• 17 November 2013 - 14:38

John & Cheryl:

Hello Ed & Rinske:

Beautiful pictures, it looks pretty wild to us,,have a safe holiday.

John & Cheryl

• 17 November 2013 - 19:37

Henk En To:

Hallo genieters!
    Er komen veel herinneringen boven bij het zien van de foto's.
    Deze reis zo met z'n viertjes is wel meer spectaculair dan onze georganiseerde reizen van destijds!
    Geniet nog even, maak er nog veel moois van.
    Alle goeds en hartelijke groet,
    Henk en To.

• 18 November 2013 - 08:55

Joep En Bortha:

Goedemorgen Ed & Rinske,
    Lekker geslapen in Nederland? Wat een prachtige foto's ! Echt genieten. We spreken elkaar snel weer.

• 18 November 2013 - 09:10

Jos En Annet:

Goeiemorgen vakantiegangers,

Weer lekker in jullie eigen bed geslapen?
    Wat een prachtige reis en erg leuk om jullie via waarbenjij.nu te kunnen volgen.
    De foto's waren wederom schitterend maar dat kunnen we wel aan Ed overlaten.

groet Jos en Annet

• 18 November 2013 - 09:30

Wilna:

Dat zal even wennen zijn: na zoveel warmte (letterlijk en figuurlijk) nu in het kille grijze Nederland!
    Het was weer heel mooi om jullie reis te volgen.
    Bedankt dat ik mee mocht delen in jullie avonturen.
    Groet, Wilna

• 18 November 2013 - 10:55

Ab En Ariena:

Beste Ed en Rinske,

Van harte welkom terug in het steeds weer iets kouder wordende Nederland!
    Tevens bedankt voor de mooie reisverslagen met bijbehorende foto's de afgelopen weken, we hebben er van genoten.

Groetjes
    Ab en Ariena.

• 18 November 2013 - 12:20

Ralph En Marjan:

beste Ed en Rinske,

En het mooiste is....................ZE ZIJN ER WEER!
    'Tumo', het is toch wat. :)
    En dan ook nog familie connecties tegen komen.
    En een rondvlucht!

Dank jullie wel voor het mogen volgen van deze prachtige reis met de ongelooflijke mooie foto's.

Het zal wel even wennen zijn; thuis.

hartelijke groet,
    Ralph en Marjan

• 18 November 2013 - 20:48

Jos En Riet:

Hoi Ed en Rinske,
    Aan jullie verslagen en foto's te zien hebben jullie weer flink genoten. Morgen komt de Brabantse vriendengroep hier in Joburg en gaan ook wij aan een toertje beginnen.
    Geniet van de herinneringen , geweldig, groetjes Jos en Riet

• 21 November 2013 - 14:13

Thea De Groot:

Hallo Ed en Rinske,
    Mijn vader was er een van een tweeling. Heel veel leuke grappen van hem gehoord. Jammer voor hem dat, hij wat jullie hebben meegemaakt - nooit bedacht heeft! Enig!
    Groeten van Jan en Thea.